Filtrowanie pytań
MOT.01 Pytanie 1
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
A. nałożyć masy bitumiczne
B. wtrysnąć wosk
C. rozsmarować masę uszczelniającą
D. pokryć warstwą PCV
MOT.01 Pytanie 2
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Do sporządzenia łaty blacharskiej nie powinno się stosować blachy
A. ocynkowanej
B. głęboko tłocznej
C. z materiału rodzimego
D. o wysokiej wytrzymałości
MOT.01 Pytanie 3
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Jakie materiały są najczęściej używane do tworzenia szkieletów nadwozi samochodów osobowych?
A. Stale do narzędzi
B. Aluminiowe stopy
C. Stale nierdzewne
D. Materiałowe kompozyty
MOT.01 Pytanie 4
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Metoda, która nie jest stosowana do uzyskiwania szczelnych połączeń z elementów blaszanych to
A. nitowanie
B. klejenie
C. spawanie
D. zgrzewanie
MOT.01 Pytanie 5
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Zniekształcone elementy karoserii z wgnieceniami i przetłoczeniami powinny być naprawiane wykorzystując metodę
A. wymiany elementu.
B. naprawy powstałych fałd.
C. wyciągania przy jednoczesnym nagrzewaniu.
D. wycinania i montażu łat.
MOT.01 Pytanie 6
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Zjawisko polegające na degradacji metalu w wyniku reakcji chemicznych z otaczającymi go substancjami lub na skutek procesów elektrochemicznych, określane jest mianem
A. śniedzeniem
B. erodowaniem
C. korozją
D. patynowaniem
MOT.01 Pytanie 7
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Po dokonaniu naprawy podłużnic przednich z użyciem ramy naprawczej, należy zweryfikować rozmieszczenie stałych punktów nadwozia za pomocą
A. sprzętu do pomiaru geometrii zawieszenia
B. cyrkla do pomiarów
C. urządzenia do pomiaru bryły nadwozia
D. przymiaru prostego
MOT.01 Pytanie 8
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Jakie narzędzie wykorzystuje się do usuwania wgnieceń na powierzchniach profili zamkniętych?
A. pilnika ślusarskiego
B. zgrzewarki-spottera
C. babki blacharskiej
D. rozpieraka
MOT.01 Pytanie 9
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Jaką metodę stosuje się do antykorozyjnego zabezpieczenia blach?
A. hartowanie
B. cyjanowanie
C. wyżarzanie
D. fosforanowanie
MOT.01 Pytanie 10
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Jedną z technik ochrony blach przed korozją jest
A. wyżarzanie
B. azotowanie
C. cyjanowanie
D. fosforanowanie
MOT.01 Pytanie 11
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Aby poprawić odporność na korozję, niektóre części nadwozi pojazdów produkowane są
A. ze stopów aluminium
B. ze stali stopowej
C. z wanadu
D. z irydu
MOT.01 Pytanie 12
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Po zakończeniu naprawy, na ramie naprawczej, w pierwszej kolejności należy przeprowadzić
A. konserwację.
B. ponowne pomiary.
C. zabezpieczenie farbą podkładową.
D. demontaż z ramy.
MOT.01 Pytanie 13
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Zgodnie z aktualną klasyfikacją metali symbol S235 (wcześniej oznaczany jako St3S) odnosi się do stali
A. narzędziowej stopowej
B. specjalnej nierdzewnej
C. konstrukcyjnej spawalnej
D. niestopowej wysokowęglowej
MOT.01 Pytanie 14
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Małe ognisko korozji, które pojawiło się na elemencie karoserii samochodu, można usunąć poprzez
A. wymianę części
B. lutowanie miękkie
C. oczyszczenie papierem ściernym
D. umieszczenie tzw. "łaty"
MOT.01 Pytanie 15
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Proces przygotowania podwozia do uzupełnienia ubytków w ochronie przed korozją po zimowym sezonie powinien rozpocząć się od
A. nałożenia masy bitumicznej
B. piaskowania
C. nałożenia neutralizatora soli
D. umycia
MOT.01 Pytanie 16
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Elementy nośne karoserii wygięte z deformacjami w wyniku wypadku drogowego powinny być naprawiane przez
A. formowanie uszkodzonych elementów w wysokiej temperaturze
B. prostowanie załamań na elementach przy użyciu spottera
C. prostowanie uszkodzeń elementów za pomocą narzędzi ręcznych
D. wymianę elementów na nowe
MOT.01 Pytanie 17
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Metoda stosowana w hutach do produkcji arkuszy blach stalowych to
A. odkuwania
B. przeciągania
C. tłoczenia
D. walcowania
MOT.01 Pytanie 18
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Po zakończeniu naprawy na ramie naprawczej w pierwszej kolejności należy pojazd
A. poddawać ponownym pomiarom
B. zabezpieczyć farbą podkładową
C. poddawać konserwacji
D. zdemontować z ramy
MOT.01 Pytanie 19
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Zniszczony błotnik tylny w pojeździe należy
A. wyprostować ręcznie
B. wyciągnąć na ramie do napraw
C. naprawić szpachlowaniem
D. wymienić na nowy
MOT.01 Pytanie 20
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Gdy po otwarciu drzwi pojazdu opadają, wskazuje to na zużycie
A. rygla
B. zamka
C. zawiasów
D. kasety
MOT.01 Pytanie 21
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Zabezpieczenie profili zamkniętych nadwozia przed korozją powinno być realizowane przy użyciu metody
A. nanoszenia pędzlem preparatów woskowych
B. natrysku preparatami woskowymi
C. natrysku środkami smołowatymi
D. nanoszenia pędzlem środków smołowatych
MOT.01 Pytanie 22
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Ochrona przed korozją profili zamkniętych karoserii samochodu realizowana jest poprzez
A. wtryśnięcie preparatów woskowych
B. nałożenie środków opartych na poliuretanach
C. natryśnięcie substancji z zawartością związków bitumicznych
D. pokrycie farbą antykorozyjną
MOT.01 Pytanie 23
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Po zamontowaniu nowego poszycia dachu nadwozia, w jaki sposób należy zweryfikować jego położenie?
A. przez pomiar przekątnych nadwozia
B. za pomocą narzędzi traserskich
C. z wykorzystaniem urządzenia pomiarowego geometrii nadwozia
D. przy użyciu mechanicznego cyrkla pomiarowego
MOT.01 Pytanie 24
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Jaką metodę stosuje się do zabezpieczenia antykorozyjnego zewnętrznej części wymienionej podłogi?
A. nałożenia szpachli epoksydowej
B. natrysku powłoki lakierniczej
C. nałożenia substancji smołowatej
D. natrysku powłoki woskowej
MOT.01 Pytanie 25
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Aby zabezpieczyć profile zamknięte po przeprowadzonej naprawie, należy wykonać wtryśnięcie
A. podkładu reaktywnego
B. substancji smołowych
C. podkładu tlenkowego
D. substancji woskowych
MOT.01 Pytanie 26
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Technika pomiaru punktów bazowych płyty podłogowej przy wykorzystaniu wskaźnika na skali pomiarowej jest pomiarem
A. elektroniczno-mechanicznym
B. laserowym
C. ultradźwiękowym
D. mechanicznym
MOT.01 Pytanie 27
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Błotnik z otworami technologicznymi na brzegach powinien być zainstalowany w nadwoziu pojazdu samochodowego przy użyciu metody spawania?
A. otworowego.
B. punktowego.
C. nakładkowego.
D. pachwinowego.
MOT.01 Pytanie 28
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Zewnętrzne pokrycia elementów karoserii samochodów osobowych są produkowane z blach o wysokiej
A. giętkości
B. tłoczności
C. sztywności
D. udarności
MOT.01 Pytanie 29
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Przy naprawie uszkodzonego fragmentu nadwozia poprzez zastosowanie tzw. "łaty" konieczne jest użycie blachy
A. wysoko gatunkowej
B. głęboko tłocznej
C. miedzianej
D. hartowanej
MOT.01 Pytanie 30
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Ile płaszczyzn jest potrzebnych do zdefiniowania położenia dowolnego punktu w nadwoziu pojazdu?
A. Jednej
B. Dwóch
C. Czterech
D. Trzech
MOT.01 Pytanie 31
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Według technologii prac blacharskich, aby usunąć błotnik zgrzany do nadwozia, należy wykonać
A. zeszlifowanie zgrzewów
B. odcięcie palnikiem
C. odcięcie przecinakiem
D. rozwiercenie zgrzewów
MOT.01 Pytanie 32
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Uszkodzenie z wyraźnymi kątami dachu pojazdu kwalifikuje go do
A. naprawy za pomocą spottera
B. wyciągania na ramie
C. wypychania za pomocą siłownika
D. wymiany na nowy
MOT.01 Pytanie 33
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Zanim przystąpisz do naprawy blacharskiej nadwozia auta, powinieneś
A. przygotować odpowiednią ilość szpachli
B. ustalić zakres uszkodzeń i deformacji
C. ocenić typ zabezpieczenia antykorozyjnego
D. zmierzyć grubość powłoki lakierniczej
MOT.01 Pytanie 34
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Podczas dokonywania pomiarów geometrii nadwozia, jakie źródło techniczne powinno być wykorzystywane?
A. broszurze promocyjnej
B. instrukcji napraw samochodu
C. instrukcji mechanika pojazdowego
D. specjalistycznej literaturze
MOT.01 Pytanie 35
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Część nadwozia pojazdu, na której zauważono liczne wżery korozji perforacyjnej, jest klasyfikowana do
A. wymiany na nową
B. naprawy lakierniczej w obrębie uszkodzenia
C. wyklepania wgnieceń
D. oszlifowania powierzchni
MOT.01 Pytanie 36
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Aby zabezpieczyć zewnętrzne elementy podłogi nadwozia samochodowego przed korozją, jakie materiały należy stosować?
A. preparaty bitumiczne
B. podkłady akrylowe
C. szpachle natryskowe
D. preparaty chemoutwardzalne
MOT.01 Pytanie 37
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Po przeprowadzeniu naprawy blacharskiej blachy nadwoziowe należy zabezpieczyć między innymi za pomocą
A. wypełniacza
B. farby podkładowej
C. plastyfikatora
D. silikonu
MOT.01 Pytanie 38
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Aby właściwie przeprowadzić proces natryskiwania antykorozyjnego, należy przede wszystkim
A. zagruntować powierzchnię odpowiednim podkładem antykorozyjnym
B. usunąć rdzę i olej z powierzchni
C. pokryć powierzchnię lakierem nawierzchniowym
D. nałożyć klej epoksydowy na uszkodzone powierzchnie
MOT.01 Pytanie 39
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Po przeprowadzonej naprawie blacharskiej, która obejmowała wyklepanie wgniecenia, należy zastosować papier ścierny w celu
A. wyrównania naprawianej powierzchni
B. usunięcia pęknięć w lakierze
C. sprawdzenia powierzchni po naprawie
D. pozbycia się zanieczyszczeń lakieru
MOT.01 Pytanie 40
Diagnozowanie i naprawa nadwo…
Aby szybko i wstępnie oszacować wielkość odkształceń powstałych w wyniku kolizji czołowo-bocznej, należy zastosować
A. miarę zwijaną
B. cyrkiel pomiarowy
C. kątomierz stolarski
D. urządzenie pomiarowe ramy